Novosti pri igračkah

Zgodovina zbirateljskih iger s kartami

Igra s kartami Lorcana, ki je nastala iz razmerja med Disneyjem in Ravensburgerjem, postaja vse bolj priljubljena, toda kaj točno pomeni izraz zbirateljska igra s kartami (TCG)?

Zbirateljska igra s kartami (CCG), znana tudi kot TCG (trading card game), je vrsta igre s kartami, ki združuje strateške elemente sestavljanja kompleta s funkcijami kart, ki jih je mogoče kupiti ali zbirati. Pionirka te oblike igre je bila igra Magic: The Gathering, ki je izšla leta 1993 in je postala tako uspešna, da temu sistemu do danes sledi nešteto različnih iger.

Na splošno lahko igralci začnejo igrati CCG z vnaprej pripravljenim začetnim kompletom in nato sestavijo svoj komplet z naključno izbranimi kartami, pridobljenimi iz pospeševalnih paketov ali s trgovanjem ali nakupovanjem z drugimi igralci, in tako zgradijo svoj lastni sklad kart. Ko igralec pridobi več kart, lahko ustvari nove komplete iz svoje zaloge. Igralci imajo nalogo, da v okviru omejitev, ki jih določajo pravila CCG, sestavijo komplet, ki jim omogoča, da premagajo komplete, ki so jih sestavili drugi igralci. Igre običajno igrata dva igralca, čeprav so pogosti tudi formati za več igralcev. Igranje v igrah CCG običajno temelji na potezah, pri čemer vsak igralec začne s premešanim kompletom ter po vrsti vleče in igra karte, da napade drugega igralca in zmanjša njegovo zdravje na nič, preden lahko nasprotnik stori isto z njim.

Iz zgoraj navedenega je razvidno, da igra predstavlja izzive za igralce na več področjih, saj se strategija začne pri sestavljanju kupa, saj igralci sami sestavijo kupiz kart, ki jih imajo, v tem primeru pa je potrebno načrtovati, da bodo karte v kompletu prednost za igralca na kratek, srednji ali dolgi rok, stil igre pa se lahko načrtuje tudi z uporabo ofenzivnih ali obrambnih kart ali pa manipulira z izbiro kart posebej z nadzorom nasprotnikove opcije.

Prvo zbirateljsko igro s kartami, Magic: The Gathering, je razvil Richard Garfield in izdal Wizards of the Coast leta 1993, prvi izvodi pa so bili tisto leto hitro razprodani. Do konca leta 1994 je Magic: The Gathering med svojim vrhuncem prodal več kot milijardo kart in med letoma 2008 in 2016 več kot 20 milijard kart. Zgodnji uspeh Magic: The Gathering je spodbudil druge založnike iger, da so v naslednjih letih sledili temu z lastnimi igrami s kartami. Druge uspešne CCG vključujejo Yu-Gi-Oh!, ki je do januarja 2021 prodal približno 35 milijard kart, in Pokemon, ki je do marca 2022 prodal več kot 43 milijard kart. Medtem so bile izdane tudi CCG, povezane z drugimi znanimi igrami, domišljijskimi ali znanstvenofantastičnimi filmi ali romani, vključno z Legendo o petih prstanih, Vojno zvezd, Gospodarjem prstanov, Vampirjem: Večni boj in World of Warcraft. Izdelanih je bilo tudi veliko drugih CCG, vendar je bil njihov uspeh začasen ali pa ga je bilo mogoče meriti le v ozkem obsegu.

Mednarodni uspehi so seveda generirali tudi nastope na domačem trgu. Dve večji domači domišljijski založbi sta ustvarili tudi svoje zbirateljske igre s kartami, tako je igro s kartami Hatalom Kártyái leta 1995 izdal Beholder, medtem ko je leta 1997 M.A.G.U.S izdala nekdanja Valhalla Lodge. Oba še vedno razveseljujeta igralce z novostmi in rednimi tekmovanji.

Glede Lorcane še ni znano, ali bo prispela madžarska različica, a številne igre Ravensburger imajo lokalizirane različice, zato si je zlahka predstavljati, da bo na voljo tudi ta obetavna igra s kartami. Je pa že zdaj gotovo, da igra s pravljičnimi junaki ne bo namenjena le najmlajšim, temveč bo strateške priložnosti s primerno globino ponudila tudi starejšim in tudi odraslim igralcem.