Akcijske figure so lahko zelo raznolike, vendar se vse strinjajo v tem, da s svojo podrobno izdelavo in gibljivostjo obetajo otrokom odlično in vznemirljivo igralno izkušnjo
Po zgodovini je izraz akcijska figura prvič uporabila podjetje Hasbro, ko je leta 1964 začelo oglaševati 11,5-palčne lutke za fante, G.I. Joe. Ker so dekleta imela Barbie lutko, ki so jo že imenovali lutka, je Hasbro menil, da če želi te vojaške figure uspeti tudi med fanti, ki se ne želijo igrati z lutkami, mora priti z drugim imenom. Tako je nastal izraz akcijska figura. Da bi te figure popularizirali tudi zunaj ameriškega trga, je Hasbro več podjetjem podelilo pravice do proizvodnje. Leta 1974 je Takara zmanjšala velikost svojih figur, da bi zmanjšala stroške, in prešla z 11,5 palcev na 3,34 palca ter jih začela prodajati kot Microman. Ta serija je utrla pot manjšim velikostim figur in transformirajočim robotskim igračam.
Leta 1971 je na sceno stopil tudi Mego in začel proizvajati figure, ki temeljijo na likih Marvel in DC. Mego figure so bile izjemno priljubljene in še danes imajo visoko zbirateljsko vrednost. To podjetje je iz Japonske prineslo Microman, ki ga je v Ameriki lansiralo kot Micronaut. Vendar pa je leta 1976 Kenner prevzel pravice do proizvodnje Star Wars figur in Mego je izgubil zagon. Po uspehu 3,34-palčnih Star Wars figur je manjša velikost postala industrijski standard.
V 80-ih letih je nastalo veliko novih serij akcijskih figur, ki so jih podjetja najbolje oglaševala z risanimi serijami na televiziji. Med najuspešnejše so spadali Masters of the Universe, G.I. Joe, Thundercats, M.A.S.K., da omenimo le nekatere. V prvi polovici desetletja je Takara ponovno premislila Microman in s serijo Micro Change ustvarila koncept živih robotov. Micro Changerji so bili gospodinjski predmeti, ki so se lahko preoblikovali v vozila ali robote in so se borili skupaj z Microman. Leta 1984 je Hasbro pridobil pravice do robotov in z združitvijo serij Micro Change in Diaclone ustvaril Transformerje.
Do konca 80-ih let je bilo vse več zbirateljev, ki so svoje figure hranili v neodprtem stanju za razstave ali kasnejšo prodajo. To je privedlo do poplave trga. V poznih osemdesetih in zgodnjih devetdesetih letih so se pojavile figure Teenage Mutant Ninja Turtles, ki so jih proizvajali v tako velikem številu, da je bila njihova vrednost komaj višja od nekaj dolarjev. Sredi 90-ih let je prišel nov val Star Wars figur in pojavile so se Spawn figure, ki so nakazovale, da akcijske figure niso več namenjene le otrokom. Od takrat naprej je pojav našel pot v vedno več oblikah. Mesečne tiskane revije in širjenje interneta so vedno bolj popularizirale hobi. Takrat so nastali varianti in naše ljubljene figure so postajale vse bolj mišičaste, celo presegale mišičje največjih bodybuilderjev.
Današnjim oboževalcem in zbirateljem je veliko lažje, saj je izbira ogromna. Zahvaljujoč podjetjem, kot so ToyBiz, ki se je zdaj združil s Hasbro, Mattel, DC Collectibles ali McFarlane Toys, Neca, Diamond Select. Ta ameriška podjetja proizvajajo figure za številne filme, TV serije, pa tudi glasbenike in športnike. Akcijske figure so zelo priljubljene tudi na Japonskem in Daljnem vzhodu. V Hongkongu prevladujejo figure Hot Toys, na Japonskem pa Takara, Bandai S.H. Figuarts, Kaiyodo Revoltech, Good Smile Company Max Factory Figma in Square Enix Play Arts Kai.