Daljinsko vodeni letala in helikopterji so v zadnjih nekaj letih doživeli ogromen razvoj in danes je na trgu na voljo skoraj vsak zamisljiv model
Medtem ko smo pred nekaj leti lahko le sanjali o tem, da bi kdaj upravljali daljinsko vodeno letalo ali helikopter, je danes že težko izbrati tistega, ki nam je najbolj všeč, iz ogromne ponudbe. Ta eksploziven razvoj je predvsem posledica sodobne elektronike in pri helikopterjih izuma koaksialnega sistema.
Nikomur ni treba razlagati, da je upravljanje zračnega plovila veliko bolj zapleteno in kompleksno kot upravljanje kopenskega. To ni nič drugače pri modelih, saj tudi pomanjšana letala letijo po enakem principu kot prava. Upravljanje teh sistemov zahteva več kanalov na našem daljinskem upravljalniku.
Največji napredek je bil izum tako imenovanega koaksialnega (dvojnega rotorja) sistema, kar na kratko pomeni, da so zapleteno rotorsko mehaniko helikopterjev nadomestili z dvema rotorjema. To pomeni, da medtem ko pri pravem helikopterju zadnji rotor preprečuje vrtenje okoli osi, pri koaksialnem sistemu to nalogo opravljajo nasproti vrteči se lopatice. To je pomembno, ker so modeli tako postali veliko lažje vodljivi, poleg tega pa so postali tudi veliko cenejši za proizvodnjo.
Poleg tega je proizvodnja napredne mikroelektronike postala enostavnejša in stroškovno učinkovitejša na sodobnih proizvodnih linijah, tako da kar je bilo pred nekaj leti še luksuz, je danes že vključeno v večino helikopterskih krmilnih sistemov.
Letalne lastnosti enorotorskih helikopterjev so popolnoma enake kot pri pravih letalih, kar zahteva več izkušenj zaradi bolj zapletenega upravljanja. Medtem ko so koaksialni helikopterji veliko bolj občutljivi na zračne tokove, enorotorski helikopterji ostajajo stabilni tudi v slabših vremenskih razmerah, vendar je njihovo upravljanje bolj kompleksno.
Druga pomembna stvar je bil izum 2,4 GHz brezmotne tehnologije, ki zagotavlja, da med igro nič ne moti upravljanja in ne izgubimo nadzora nad našim letalom. Omeniti velja tudi litij-polimerne baterije, ki pozitivno vplivajo na naš čas letenja. Danes je večina naprav opremljena s temi tehnologijami.
Upravljanje našega helikopterja ali letala zahteva veliko več pozornosti in prakse kot pri kopenskih vozilih, saj zaradi večje hitrosti in višine nimamo vedno možnosti popraviti napačnega manevra. Pomembno je, da pred letenjem vedno temeljito preučimo navodila za uporabo naše nove naprave in prvič letimo z modelom na mestu, kjer ne moremo trčiti v nič. Obstajajo naprave, ki jih lahko varno uporabljamo tudi na prostem, vendar vedno bodimo pozorni na vreme, saj to enako vpliva na letalne lastnosti našega helikopterja ali letala kot pri pravih letalih.
V ponudbi proizvajalcev Jamara in Carrera najdemo širok izbor daljinsko vodenih letal in helikopterjev, ki zadovoljijo potrebe tako začetnikov kot naprednih uporabnikov.